8 de març – Dia Internacional de la Dona

Amb motiu del Dia Internacional de la Dona, des de l’EMPA Les Teixidores de Castellar del Vallès hem decidit posar en relleu la importància de la data treballant aspectes relatius a la seva història, la seva actualitat i la necessitat de la seva continuïtat en la societat com a data a celebrar i reivindicar la igualtat social entre gèneres. Al llarg de la setmana s’han dut a terme debats organitzats, aclariments terminològics i cerca de notícies al respecte d’entre altres exercicis reflexius relatius al 8-M.

A més, vam penjar una exposició que portava per títol “El lila, de i per a tothom”, on l’alumnat del centre va escriure els seus pensaments en unes banderoles que es van penjar; dotant el centre d’un aspecte festiu i jovial, sense oblidar el caire reivindicatiu de la data. El mateix dia 8 de març, i més concretament a la Sala de Petit Format de l’Ateneu, vam poder formar part dels actes institucionals que es van organitzar des de l’Ajuntament: la lectura del manifest, a càrrec de cinc alumnes de l’Escola; uns minuts musicals, amenitzats pel grup castellarenc l’Atzamares; la lectura de textos a càrrec de l’Esbart Teatral de Castellar.

Volem donar les gràcies a les institucions castellarenques que van fer possible l’acte i reivindicar el nostre desig d’una societat més justa i igualitària per a tots i totes.