Xerrada: la continuïtat educativa de la formació després de l’EMPA

“I després de fer l’ESO a l’Escola d’Adults, què?”  Per respondre aquesta pregunta, el dimarts dia 21 de maig, va venir la Mònica, una orientadora de la Diputació de Barcelona. La xerrada va durar 1 hora i 15 minuts, que els assistents, l’alumnat de l’ESO, van trobar molt profitosos.

Per començar, les estudiants van expressar els seus objectius, dubtes i plans respecte al seu futur en el món de l’educació i del treball. Seguidament, la Mònica va mostrar-los les diferents famílies professionals, tot i resaltant la necessitat de l’autoconeixement abans de prendre cap decisió al respecte. És per això, que va compartir enllaços on poder trobar enquestes per determinar en quin tipus de feina els alumnes se senten més còmodes. De manera entenedora, l’orientadora va informar sobre els camins per arribar a les diferents propostes educatives, i també sobre les seves sortides professionals.

Cal destacar que tant la Mònica, com la Carme i l’Anna, les professores que van acompanyar al grup durant la xerrada, van insistir en la conveniència de cursar i obtenir la titolació de l’ESO, encara que aquesta no sigui necessària per optar a altres estudis, com els mòduls de Grau Superior. Això és així, perquè cal tenir unes eines i hàbits d’estudi per tal de seguir amb èxit qualsevol elecció formativa. Sempre sense oblidar que el saber no ocupa lloc.