Curs d’iniciació a mòbils i tauletes: Connecta’t amb el món digital

Tens un telèfon intel·ligent o una tauleta i vols treure’n el màxim profit? Vols saber com utilitzar-los correctament i descobrir les possibilitats que t’ofereixen? Amb aquest curs, t’introduiràs en l’ús del teu dispositiu, aprendràs les opcions bàsiques i guanyaràs confiança a l’hora de fer-lo servir, aprendràs a configurar-lo i personalitzar-lo, gestionar les aplicacions, comunicar-te, fer servir la càmera de fotos, connectar-lo a l’ordinador per fer còpies de seguretat de les teves fotografies, organitzar millor el teu dia a dia, etc.

L’objectiu del curs és que l’alumnat pugui aprendre a utilitzar el telèfon mòbil de manera autònoma i segura, per a poder gaudir dels seus beneficis en la seva vida quotidiana.

Durada: 1 h setmanal durant tot el curs escolar.

El curs està dividit en 4 mòduls, cadascun dels quals tracta d’aspectes concrets de l’ús del telèfon mòbil.

El professorat desenvoluparà els continguts de cada mòdul en funció dels interessos de l’alumnat i el seu ritme d’aprenentatge. Això significa que no tots els continguts enumerats s’impartiran necessàriament, i que el professor pot adaptar l’ordre dels mòduls o dedicar més o menys temps a cada un d’ells.

Mòdul 1: Introducció als telèfons mòbils i tauletes

• Introducció a la telefonia mòbil i les tauletes: Què són, característiques generals, funcions bàsiques, pantalla i gestos tàctils, sistema operatiu i emmagatzematge.
  • Components i connectivitat d’un telèfon mòbil i tauleta: el teclat virtual, botons físics i virtuals, ports, càmera, micròfon, altaveu, tipus de connexions, configurar la connexió a internet,  etc.
  • Gestió de contactes i trucades: com guardar i gestionar contactes a l’agenda: alta, baixa, bloquejar.
  • Correu electrònic: Crear un compte i gestionar comptes d’usuari, enviar i rebre correus electrònics, adjuntar fitxers, gestionar la bústia.
  • Navegació bàsica per internet: Accedir a pàgines web, característiques del navegador (pestanyes, adreces d’interès, historial…)
  • WhatsApp: Instal·lació, configuració, xatejar amb contactes, enviar missatges de text, fotos, vídeos i veu, trucades i videotrucades.
  • Moure fitxers (fotos, vídeos, documents…) entre el dispositiu mòbil i l’ordinador.

Mòdul 2: Configuració i personalització del telèfon mòbil

• Personalitzar la pantalla d’inici: Fons de pantalla, icones, widgets, organització d’aplicacions.
  • Ajustaments i configuració del dispositiu: temps d’espera de pantalla, mida de les fonts.
  • Seguretat i privacitat: configurar permisos i gestió de contrasenyes, mètodes verificar la teva identitat (patrons, pin, empremta digital…), actualitzar el sistema operatiu i les aplicacions.
  • Configurar accessos ràpids i gestió de notificacions: Wifi, Bluetooth, Llanterna, girar automàticament, mode avió, etc.
  • Ajustar el so i la vibració: Volum del timbre, notificacions, sons del sistema.
  • Instal·lar i desinstal·lar aplicacions: Play Store, App Store.

Mòdul 3: Eines per facilitar la nostra vida digital

• La Meva Salut: inscripció, accés i funcionament.
  • Tràmits en línia: certificat digital, com fer una instància i enviar-la, com aconseguir un informe de vida laboral …
  • Banca en línia: efectuar operacions bancàries des del mòbil o tauleta, consultar saldos, transferències, pagaments, targeta de prepagament.
  • Compra d’entrades i productes de consum: teatres, cinemes i esdeveniments, botigues virtuals, comprar bitllets de transports públics.

Mòdul 4: Aplicacions útils per a la vida quotidiana

• Els meus fitxers: gestiona i organitza els fitxers del dispositiu.
  • Els assistents virtuals.
  • Gestionar el temps: configurar alarmes i temporitzadors, crear llistes de tasques pendents i recordatoris.
  • Notes: prendre, classificar i gestionar notes.
  • Calendari: programar esdeveniments i tasques.
  • Google Maps: com engegar i apagar la geolocalització, com planificar una ruta…
  • Fotografia digital: Treure fotos, editar-les, compartir-les, utilitzar aplicacions com la càmera nativa o Google Fotos.
  • Google Fotos: Emmagatzematge de fotos al núvol i gestió.
  • Música i vídeo en streaming: YouTube, Spotify, llistes de reproducció.
  • Utilitza ebiblio per llibres i cinema de préstec.